Home » railML newsgroups » railML.infrastructure » [railML 3.2] "isSpeedSignal": Suggestion to delete the value "midOfTrain" of element "trainRelation" (The value "midOfTrain" is intended to be deleted with railML version 3.2 .)
Re: [railML 3.2] "isSpeedSignal": Suggestion to delete the value "midOfTrain" of element "trainRelation" [message #2886 is a reply to message #2858] Mon, 24 January 2022 10:43 Go to previous messageGo to previous message
Christian Rößiger is currently offline  Christian Rößiger
Messages: 62
Registered: March 2015
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Dear all,

In railML2-TT this enumeration is used to define the orientation of a
stopping train with respect to a stopping place. 'midOfTrain' could be
used in this context to place a train at a platform so that its centre
is at a certain point (platform entrance, station building, ...).

In the last railML-TT teleconference we discussed this topic. Currently,
none of the participants uses this attribute, so there are no objections
to dropping the value "midOfTrain" from this enumeration type in
railML3.2. If there will be a need for this attribute in the future,
however, it would have to be discussed again whether 'midOfTrain' would
have to be added again for this purpose in a later railML version.

In the meantime, however, Joachim Rubröder has stated in his forum post
that he uses the attribute and thus also the value 'midOfTrain'. A final
opinion on this question from the point of view of railML-TT would
therefore have to be discussed again.

Best regards
Christian Rößiger

------------------------------------------------------------ ------------
Hallo zusammen,

In railML2-TT wird diese Aufzählung verwendet, um die Ausrichtung eines
haltenden Zuges in Bezug auf eine Halteplatz zu definieren. 'midOfTrain'
könnte in diesem Zusammenhang verwendet werden, um einen Zug so an einem
Bahnsteig zu platzieren, dass er sich mit seiner Mitte an einem
bestimmten Punkt (Bahnsteigzugang, Empfangsgebäude,...) befindet.

In der letzten railML-TT-Telefon-Konferenz haben wir dieses Thema
diskutiert. Derzeit verwendet keiner der Teilnehmer dieses Attribut, so
dass es keine Einwände gegen den Entfall des Wertes "midOfTrain" aus
diesem Aufzählungstyp in railML3.2 gibt. Falls es zukünftig einen Bedarf
für dieses Attribut gibt, wäre allerdings neu zu diskutieren, ob
'midOfTrain' hierfür in einer späteren railML-Version wieder zu ergänzen
wäre.

In der Zwischenzeit hat Joachim Rubröder in seinem Forumpost allerdings
festgestellt, dass er das Attribut verwendet und somit auch den Wert
'midOfTrain'. Ein abschliessende Meinung zu dieser Frage aus Sicht
railML-TT müsste also nochmals diskutiert werden.

Viele Grüße
Christian Rößiger
--
iRFP e. K. · Institut für Regional- und Fernverkehrsplanung
Hochschulstr. 45, 01069 Dresden
Tel. +49 351 4706819 · Fax. +49 351 4768190 · www.irfp.de
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