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Re: [railML2] Modeling through service without rostering [message #2842 is a reply to message #2840] Fri, 29 October 2021 17:07 Go to previous message
Christian Rößiger is currently offline  Christian Rößiger
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Hello Bert,

since railML2.1, the element <connection> should only be used to model
connections with passenger interchange (or freight transhipment). With
railML version 2.1, all values for the attribute "connType" that refer
to the transfer of vehicles between trains were marked as deprecated.
In my view, the correct way would be to use commercial trains instead.
In the wiki there are some descriptions*) for the modelling of coupling
& sharing using commercial trains, which can also be applied to through
connections.

Best Regards
Christian

*)
https://wiki2.railml.org/wiki/Dev:Train_Coupling_And_Sharing
https://wiki2.railml.org/wiki/TT:train, section Best practices
============================================================

Hallo Bert,

das Element <connection> sollte spätestens seit railML2.1 nur zur
Abbildung von Anschlüssen mit Fahrgastwechsel (oder Güterumladung)
verwendet werden. Mit railML-Version 2.1 wurden für das Attribut
"connType" alle Werte als deprecated markiert, die sich auf den Übergang
von Fahrzeugen zwischen Zügen beziehen.
Der aus meiner Sicht richtige Weg wäre stattdessen die Verwendung von
commercial trains. Im Wiki gibt es an einigen Stellen*) Beschreibungen
für die Abbildung von coupling & sharing mit commercial trains,
sinngemäß lassen sich diese auch auf Durchbindungen anwenden.

Viele Grüße
Christian

*)
https://wiki2.railml.org/wiki/Dev:Train_Coupling_And_Sharing
https://wiki2.railml.org/wiki/TT:train, Abschnitt Best practices
 
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