Home » railML newsgroups » railml.timetable » [railML2] Extensions for Announcements
Re: [railML2] Extensions for Announcements [message #2670 is a reply to message #2663] Thu, 25 February 2021 08:48 Go to previous message
Thomas Kabisch is currently offline  Thomas Kabisch
Messages: 8
Registered: September 2020
Junior Member
Hallo,

zunächst danke an Milan für die Aufbereitung der Erweiterungen. Es trifft die Anforderungen schon sehr gut.
Grundsätzlich benötigen wir ein Konstrukt wie bspw. lineTT um linienspezifische Informationen Fahrgastinformation zu sammeln und dann trains oder trainParts zuzuordnen. In unserer 2.4-Erweiterung handelt es sich hierbei um zunächst zwei Attribute: Linienanzeigetexte für optische Anzeigen und Linienansagen für das Audiosystem.
Grundsätzlich würde ich auch die separate Modellierung (Variante 2) bevorzugen.
Der obige Vorschlag passt für Ansagen sehr gut. Wie die Anzeigetexte (in 2.5 unter den Annotations) dazukommen, ist mir noch nicht ganz klar.
Ich werde zeitnah eines unserer Beispiele mit den 2.5-Modellierung umsetzen und hier einstellen, um ein besseres Verständnis zu erlangen und evlt. Lücken festzustellen.

Viele Grüsse
Thomas

Hello,

thanks Milan, for the integration of lineTT into the 2.5. modelling. The suggested extension matches our intension quite well.
In general, we require a contruct that groups line specific passenger information content (such as line-designators for optical devices and line-announcements for accoustical devices). This construct should be linked to trains or trainParts somehow.
I prefer the variant 2 as well.
At the moment, the suggestion works well for announcements but I do not really understand the integration of line-specific designators.
I will add one of our examples transformed into the 2.5 modelling as soon as possible for more clarification.

Best regards,
Thomas
 
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Previous Topic: [railML2] Extension proposal: pattern trains, distributions and slots
Next Topic: [railML2] Extensions of triggers for passenger information within trains
Goto Forum:
  


Current Time: Wed May 15 12:44:56 CEST 2024