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Introduction of speedChangeGroups required? [message #161] Thu, 22 September 2005 11:20 Go to previous message
Volker Knollmann is currently offline  Volker Knollmann
Messages: 32
Registered: October 2003
Member
(English version follows after the German text; when answering or
quoting choose the language you prefer)

Hallo railMLer,

auf dem letzten railML-Treffen (am 21.09.05 in Dresden) haben wir ein
paar alte und noch offene Punkte wieder aufgegriffen.

Eines davon sind die von Matthias Hengartner vor einiger Zeit
angesprochenen "SpeedChangeGroups" (siehe auch den alten Beitrag vom
15.03.05).

Es wurde vorgeschlagen, das Element <speedChange> in einen Container
umzuwandeln, der statt einer einzelnen Höchstgeschwindigkeit für
unterschiedliche Zuggattungen unterschiedliche Maximalgeschwindigkeiten
vorgibt:

<speedChangeGroup elemID="SC009" pos="12.039" absPos="46.132" dir="up">
<aSpeedChange vMax="90" trainCategory="R"/>
<aSpeedChange vMax="135" trainCategory="A"/>
<aSpeedChange vMax="160" trainCategory="D"/>
<aSpeedChange vMax="200" trainCategory="N"/>
</speedChangeGroup>


Meine Fragen an die Gruppe:

1) Soll das Feature "Zugartabhängige statische Geschwindigkeitsprofile"
in das Schema aufgenommen werden?

2) Wie bleiben wir zur Version 1.0 kompatibel? Soll das alte
<speedChange>-element weiterhin beibehalten werden?

3) Soll das Feature wie im Beispiel gezeigt implementiert werden, oder
gibt es Änderungswünsche oder Ergänzungen?

4) Wo wird die "trainCategory" definiert? Wäre die Verwendung einer
Referenz (via ID) auf einen entsprechenden Eintrag im
RollingStock-Schema sinnvoll (so es denn einen gibt)?


Bitte um zahlreiche Beiträge! Ich schlage vor, das Thema drei Wochen zur
Diskussion zu stellen. Danach sollte die Community zu einer Entscheidung
gekommen sein!


Gruß,
Volker Knollmann


-------------------------- ENGLISH VERSION --------------------------


Hello railML-fans and developers,

during the last railML-meeting (on 2005-09-21 in Dresden) some old but
so far open points came up.

One of these open points is the introduction of a element called
<speedChangeGroup>. Matthias Hengartner suggested this in his posting on
2005-05-13.

He proposed to convert <speedChange> into a container element that holds
a set of maximum speeds for various train types insted of a single
static speed for all kinds of trains. He suggested a implementation like
this:

<speedChangeGroup elemID="SC009" pos="12.039" absPos="46.132" dir="up">
<aSpeedChange vMax="90" trainCategory="R"/>
<aSpeedChange vMax="135" trainCategory="A"/>
<aSpeedChange vMax="160" trainCategory="D"/>
<aSpeedChange vMax="200" trainCategory="N"/>
</speedChangeGroup>

What I want you to think about is:

1) Should the feature "train-type dependant static speed profile" be
introduced to the schema?

2) How to keep comptability with the version 1.0? Should the old
<speedChange>-element be kept untouched?

3) Should the feature be implemented as shown above or are there
remarks, comments, extensions?

4) Where is the "trainCategory" to be defined? Does it make sense to
reference (via ID) to a definition in the rollingStock-scheme, for
example? Does a suitable entry or branch exist in RS?


I hope for many postings! I think, we should keep the discussion up for
three weeks. After that time, the community should have made a decision!

Best regards,
Volker Knollmann

--
German Aerospace Center (DLR)
Institute of Transportation Systems
Lilienthalplatz 7
38108 Braunschweig, Germany

Dipl.-Ing. Volker Knollmann
Telephone: +49 531 295-3461
Telefax : +49 531 295-3402
Internet: http://www.dlr.de/fs

Please use encryption and electronic signatures for secure data
exchange. You can download my public key here:
http://pgpkeys.pca.dfn.de/pks/lookup?op=get&search=0xEE4 EB9525CDB6396
 
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