Home » railML newsgroups » railML.infrastructure » [railML3] transfer times for connections (Request for modelling of transfertimes from platform to platform in context of connecting trains)
Re: [railML3] transfer times for connections [message #2932 is a reply to message #2929] Thu, 03 March 2022 15:40 Go to previous messageGo to previous message
Christian Rößiger is currently offline  Christian Rößiger
Messages: 60
Registered: March 2015
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Hello Milan,

Thank you for your draft. I have a few comments:

- For me it would be sufficient if the transfer times were only defined
between platforms (and not between tracks). There are stations with
several platforms on one track (either one behind the other or on both
sides of the track), so the reference to platforms would fit better.
- We need to specify whether a transfer time between two platforms is
valid only in the specified direction or in both. Different walking
times per direction may occur if some walkways are defined as one-way only.
- The design implies that all relations between all platforms of a
station have to be mapped, which leads to a large number of relations
with potentially identical transfer times. I would rather specify a
default transfer time for all relations within one station and then
explicitly define only those relations that have deviating transfer times.

Best regards
Christian Rößiger
------------------------------------------------------------ ---------

Hallo Milan,
danke für deinen Entwurf. Ein paar Anmerkungen dazu:

- Mir würde es genügen, wenn die Transfer-Zeiten nur zwischen
Bahnsteigen (und nicht zwischen Gleisen) definiert würden. Es gibt
Bahnhöfe, in denen an einem Gleis mehrere Bahnsteige angeordnet sind
(entweder hintereinander oder auf beiden Seiten des Gleises), daher
würde der Bezug auf die Bahnsteige besser passen.
- Wir müssen festlegen, ob eine Transfer-Zeit zwischen zwei Bahnsteigen
nur in der angegebenen Richtung gilt oder in beiden. Unterschiedliche
Gehzeiten pro Richtung können sich ergeben, wenn z.B. manche Gehwege als
Einbahnstraßen definiert sind.
- Der Entwurf impliziert, dass alle Relationen zwischen allen
Bahnsteigen einer Betriebsstelle abgebildet werden müssen, was zu einer
großen Anzahl Relationen mit potnetiell identischen Transfer-Zeiten
führt. Aus meiner Sicht wäre es wünschenswert, eine
Default-Transfer-Zeit für eine Betriebsstelle angeben zu können und nur
die davon abweichenden Relationen explizit angeben zu müssen.

Viele Grüße
Christian Rößiger
--
iRFP e. K. · Institut für Regional- und Fernverkehrsplanung
Hochschulstr. 45, 01069 Dresden
Tel. +49 351 4706819 · Fax. +49 351 4768190 · www.irfp.de
Registergericht: Amtsgericht Dresden, HRA 9347
 
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