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Representation of operational stations [message #1740] Mon, 26 March 2018 13:50 Go to previous message
Tobias Bregulla is currently offline  Tobias Bregulla
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Registered: June 2017
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=== Deutsche Version siehe unten ===

Currently railML 2.4 knows the following four enumeration values of the
attribute <ocp><propOperational>@operationalType for stations:
* passenger
* freight
* shunting
* other
For Bahnkonzept programme export the question arises, how operational
stations should be modeled in railML 2.x. This means stations at which
passengers cannot get in and out, goods aren't loaded or unloaded nor
wagons are shunted (usually). Typical examples are the overtaking
stations on the high-speed lines, where mainly slower trains are
overtaken by faster trains, e.g. Saubachtal station on the high-speed
line VDE 8.1 of the DB Netz (Kilometre 236.5 of line 5919
Nuremberg-Erfurt-Leipzig, see
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/%C3%9Cbe rholbahnhof-Saubachtal-Okt2015.jpg
for an overview picture).

We propose the addition of a fifth attribute "operational" in railML 2.4
(and 3.x for sure) for such stations. Otherwise the leaving of any value
could be an option, but this could intersect with an "unknown" value.
(Maybe another word could reflect the common British term better?)

In addition, we suggest an addition to the descriptions of the elements
and, if necessary, a list of the meaningful combinations on the
corresponding wiki page. We will be happy to contribute constructively,
if desired.

Kind regards,

Tobias Bregulla and the whole Bahnkonzept team

==============================================
Abbildung von Betriebsbahnhöfen

Gegenwärtig kennt railML 2.4 die folgenden vier Aufzählungs-Werte des
Attributs <ocp><propOperational>@operationalType für Bahnhöfe:
- passenger (Fahrgäste/Passagiere)
- freight (Güter/Fracht)
- shunting (Rangieren/Verschieben)
- other (anderes)
Für uns stellt sich die Frage, wie Betriebsbahnhöfe (in der Schweiz:
Dienstbahnhöfe), in railML 2.x modelliert werden sollen. Das betrifft
Bahnhöfe, an denen weder Fahrgäste ein- und aussteigen können, keine
Güter ein- oder ausgeladen werden oder (in der Regel) keine Wagen
rangiert werden. Typische Beispiele sind die Überholbahnhöfe an den
Schnellfahrstrecken, an denen vor allem Überholungen von langsameren
durch schnellere Züge stattfinden, wie z.B. der Bahnhof Saubachtal an
der Schnellfahrstrecke VDE 8.1 der DB Netz (Kilometer 236,5 der Strecke
5919 Nürnberg-Erfurt-Leipzig; siehe
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/7/75/%C3%9Cbe rholbahnhof-Saubachtal-Okt2015.jpg)

Wir schlagen die Ergänzung eines fünften Attributes "operational" in
railML 2.4 sowie 3.x für derartige Stationen vor.

Zudem schlagen wir einer Ergänzung der Beschreibungen der Elemente und
ggf. eine Aufzählung der sinnvollen Kombinationen auf der entsprechenden
Wiki-Seite vor. Gern tragen wir dabei konstruktiv bei, sofern gewünscht.
 
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