Home » railML newsgroups » railML.infrastructure » Mapping of availability periods of the infrastructure by TT:operatingPeriod
Meanings of "disabled" (Re: Mapping of availability periods of the infrastructure by TT:operatingPeriod) [message #1782 is a reply to message #1772] Thu, 03 May 2018 00:11 Go to previous messageGo to previous message
Tobias Bregulla is currently offline  Tobias Bregulla
Messages: 20
Registered: June 2017
Junior Member
- German version below -

Dear Christian, dear railML community!

For the next version of our infrastructure data aggregator for railways
(project name VIA; publicly available at http://via.bahnkonzept.de/) we
would also like to include the opening hours of lines and operating
points of a railway network. Again we would like to use railML as input
and output format.

Background: Many lines or operating stations - especially with older
technology and local staff - are not available 24 hours a day and 365
days a year, but only if scheduled and long-term train services are
planned. In order to be able to run trains even at short notice, the
opening hours of lines and operating points of a railway network must be
known.

Therefore, we would like to urgently suggest to clarify at least the
meaning of this property "disabled" in railML (see below) or to allow
several properties. A switch, operating point or signal can be switched
on, but not usable (no staff on site) or switched off and therefore not
usable (important for counting the operating hours, for example). Which
of the two states represents the "disabled" property and how can it be
distinguished?

Best regards,

Tobias Bregulla and the whole Bahnkonzept team

- German version -

Für die nächste Version unseres Infrastrukturdaten-Aggregators für
Eisenbahnen (Projektname VIA; öffentlich verfügbar unter
http://via.bahnkonzept.de/) möchten wir auch wieder die Öffnungszeiten
von Strecken und Betriebsstellen eines Eisenbahnnetzes einbinden. Auch
dabei möchten wir natürlich wieder auf railML als Eingabe- und
Ausgabeformat setzen.

Hintergrund: Viele Strecken oder Betriebsstellen – vor allem mit älterer
Technik und Personal vor Ort – sind nicht 24 Stunden am Tag und 365 Tage
im Jahr verfügbar, sondern nur, wenn planmäßig und längerfristig
Zugverkehr vorgesehen ist. Um auch kurzfristig Züge verkehren lassen zu
können, müssen die Öffnungszeiten von Strecken und Betriebsstellen eines
Eisenbahnnetzes bekannt sein.

Von daher möchten wir dringend anregen, wenigstens die Bedeutung dieser
Eigenschaft "disabled" in railML klarzustellen oder mehrere
Eigenschaften zuzulassen. So kann eine Weiche, Betriebsstelle oder
Signal zwar eingeschaltet, aber nicht benutzbar (kein Personal vor Ort)
sein oder auch ausgeschaltet und damit nicht benutzbar (wichtig zum
Beispiel für eine Zählung der Betriebsstunden). Welche der beiden
Zustände stellt die Eigenschaft "disabled" dar und wie kann es
unterschieden werden?

(Gegenwärtiger) Link zu den Stationsöffnungszeiten der DB Netz:
https://fahrweg.dbnetze.com/fahrweg-de/kunden/betrieb/dienst ruhen_und_ausschaltzeiten-1392400

Am 23.04.2018 um 14:51 schrieb Christian Rahmig:
> <infrastructure ...>
>   <track ...>
>     <states>
>       <state disabled="true" operatingPeriodRef="opp01"
> startTime="22:00:00" endTime="06:00:00" endDayOffset="1"/>
>     </states>
>     ...
>   </track>
> </infrastructure>
>
>
> This example describes the (non-repeating) closing of the track from
> Saturday, 10 pm, to Sunday, 6 am.
 
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Previous Topic: etcsTrainCategory
Next Topic: Signal characteristics (de: Signaleigenschaften)
Goto Forum:
  


Current Time: Wed May 01 18:53:13 CEST 2024