Home » railML newsgroups » railml.timetable » Facultative trains / Bedarfszüge (Clarify handling of facultative trains)
Re: Facultative trains / Bedarfszüge [message #2248 is a reply to message #2247] Mon, 16 September 2019 17:07 Go to previous messageGo to previous message
Milan Wölke is currently offline  Milan Wölke
Messages: 139
Registered: April 2007
Senior Member
Hallo zusammen, hi guys,

following tobias approach; first a short English summary: In general I think, although it may seem outdated in our modern interconnected railway world, however, apart from the use cases Philip is describing, I know of at least one other major railway company who very much relies on planning facultative trains and exchanging these between systems for their operation. Therefore I agree with the approach and would support the motion of adding this to railML with version 2.5.

Im Allgemeinen kann ich Tobias Einwand nachvollziehen, dass heutzutage die Planung von Fakultativtrassen und der Austausch der selben etwas veraltet wirkt. Allerdings kenne ich neben dem Anwendungsfall, über den Philip berichtet auch ein anderes großes EVU, bei dem die Planung und der Austausch von Fakultativtrassen eine entscheidende Rolle im betrieblichen Prozess spielen. Insofern würde ich mich dem Wunsch anschließen, eine entsprechende Modellierung in railML 2.5 TT zu ermöglichen. Bisher kenne ich neben der von Philip erwähnten Nutzung von @onRequest am <operatingDay> eine Abbildung, bei der solche Trassen als besondere Zugkategorie (/railML/timetable/categories/category) erfasst werden.
Diese Lösung halte ich allerdings für ungünstig, da es erfordert, dass Produzent und Konsument sich über diese spezielle Zugskategorie außerhalb des Standards einigen müssten.

Soviel erstmal zu den ersten 2 Punkten aus Philips Post. Zum dritten Punkt muss ich mir auch erst nochmal Gedanken machen.

Best regards, Milan



Milan Wölke – Timetable scheme coordinator
railML.org (Registry of Associations: VR 5750)
Altplauen 19h; 01187 Dresden; Germany www.railML.org
 
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Previous Topic: @onRequest of <operatingDay> to be declared deprecated
Next Topic: Published station track vs actual station track
Goto Forum:
  


Current Time: Sat Apr 20 14:38:01 CEST 2024