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Current status of railML 3.2 TT modelling (sneak peek) [message #2314] Wed, 15 January 2020 16:52 Go to next message
Milan Wölke is currently offline  Milan Wölke
Messages: 44
Registered: April 2007
Member
*** Deutsche Version siehe unten ***

Hi,

as announced at the recent railML conference in Brussels, I would like
to allow the community a peek at the current state of development for
timetable in railML 3.2. Let me just outline the general idea of the
modelling so far:

The basic building blocks of the new timetable will be base itineraries.
These base itineraries are pieces of a train path along with arrival and
departure times. With these it is possible to create itineraries that
select parts of base itineraries to form the actual train paths. Like
this it is possible to first define the default train paths as base
itineraries and then add deviating paths, also as base itineraries and
combine those to create itineraries.

Once this is done operational trains can be specified based on the
previously defined itineraries which can be time shifted at this point
to allow for easy representation of trains that run in intervals (like
every hour). An operational train can be specified in different train
variants with different validity and itinerary (if a train runs
differently at certain times).

Commercial trains can be specified in a similar fashion. On top of that
commercial schedulings can be provided to link the commercial trains to
the operational trains.

We will prepare an prototype railML file that encodes a train which
starts with 4 train parts that later get split into 3 ongoing trains
while one train part remains at the splitting station. A return train
will be included too.

Please have a look and let us (the timetable developer group) know what
you think or how you would improve the current design. Please also feel
free to join the next developer meeting to be help on 21st of January
2020 [1] in Dresden if you wish to contribute. The main topic for this
meeting will be validities and connections in timetables.

Best regards, Milan
--
Milan Wölke - Timetable scheme coordinator
railML.org (Registry of Associations: VR 5750)
Phone Coordinator: +49 172 3841613; railML.org: +49 351 47582911
Altplauen 19h; 01187 Dresden; Germany www.railML.org

-----------------------------------------

Wie auf der jüngsten railML-Konferenz in Brüssel angekündigt, möchte ich
der Community einen Einblick in den aktuellen Entwicklungsstand von
railML 3.2 timetable geben. Lassen Sie mich nur die allgemeine Idee der
bisherigen Modellierung skizzieren.

Die Grundbausteine des neuen Zeitplans werden base itineraries sein.
Diese base itineraries sind Teile einer Trasse mit Ankunft- und
Abfahrtszeiten. Mit diesen ist es möglich, itineraries zu erstellen, die
Teile der base itineraries nutzen und die eigentlichen Trassen bilden.
So ist es möglich, zunächst die Standard-Trassen als base itineraries zu
definieren und dann abweichende Trassen, auch als base itineraries,
hinzuzufügen und diese zu Routen zu kombinieren.

Danach können operative Züge basierend auf den zuvor definierten
itineraries festgelegt werden, die an dieser Stelle zeitlich verschoben
werden können, um eine einfache Darstellung von getakteten Zügen zu
ermöglichen. Ein operativer Zug kann in verschiedenen Zugvarianten mit
unterschiedlicher Gültigkeit und Reiseroute (wenn ein Zug zu bestimmten
Zeiten unterschiedlich fährt) spezifiziert werden.

Kommerzielle Züge können auf ähnliche Weise spezifiziert werden. Darüber
hinaus können commercial schedulings bereitgestellt werden, um die
kommerziellen Züge mit den operativen Zügen zu verbinden.

Wir bereiten eine Prototyp-railML-Datei vo, welche einen Zug kodiert,
der mit 4 Zugteilen beginnt, die später in 3 laufende Züge aufgeteilt
werden, während ein Zugteil am Splitting-Bahnhof verbleibt. Die
Rückfahrt wird ebenfalls enthalten sein.

Bitte schaut euch das Beispiel dann an und lasst uns (die
Timetable-Entwicklergruppe) wissen, was ihr denkt oder wie ihr das
aktuelle Design verbessern würdet. Gerne könnt ihr auch am nächsten
Entwicklertreffen am 21. Januar 2020 [1] in Dresden teilnehmen, wenn ihr
mitmachen wollt. Das Thema dieses Treffens sind Gültigkeiten und
Anschlüsse im Fahrplan.

Best regards, Milan
--
Milan Wölke - Timetable scheme coordinator
railML.org (Registry of Associations: VR 5750)
Phone Coordinator: +49 172 3841613; railML.org: +49 351 47582911
Altplauen 19h; 01187 Dresden; Germany www.railML.org

[1]
https://www.railml.org/en/event-reader/railml-tt-developer-m eeting-2020-01-21.html


Milan Wölke - Timetable scheme coordinator
railML.org (Registry of Associations: VR 5750)
Altplauen 19h; 01187 Dresden; Germany www.railML.org

[Updated on: Mon, 20 January 2020 15:51]

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Fwd: [railML3] Current status of railML 3.2 TT modelling [message #2409 is a reply to message #2314] Mon, 30 March 2020 19:30 Go to previous message
vpkolmorgen
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Registered: November 2004
Member
Dear all!

Am 15.01.2020 um 16:52 schrieb Milan Wölke:
> We will prepare an prototype railML file that encodes a train which
> starts with 4 train parts that later get split into 3 ongoing trains
> while one train part remains at the splitting station. A return train
> will be included too.

The example is available now for download at
https://forum.railml.org/userfiles/2020-03-30_railml_railml3 -exampleitinerary-couplingshared.xml
and could be updated following the dicussion in the TT development group
Please note that this example is a modelling discussion for railML 3.2
and strictly non binding for the beta and final version.

As this example is dedicated to the Timetable community the
infrastructure is rudimentary and absolutely necessary for modelling the
timetable only. A schematic track plan and infrastructure example for
better understanding will be available at
https://www.railml.org/en/user/exampledata.html soon.

Any comments towards the proposed modelling are welcome, in separate
threads beginning with [railML3] please.

Best regards,
--
Vasco Paul Kolmorgen - Governance Coordinator
railML.org (Registry of Associations: VR 5750)
Phone railML.org: +49 351 47582911
Altplauen 19h; 01187 Dresden; Germany www.railML.org
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