Home » railML newsgroups » railml.timetable » Topologie-Stichtag / Topology reference date (Mehrere Topologie-Stichtage pro Trasse angeben / Specify multiple topology reference dates per train)
Topologie-Stichtag / Topology reference date [message #1435] Wed, 02 November 2016 11:34 Go to previous message
Mićo Mićić is currently offline  Mićo Mićić
Messages: 16
Registered: November 2016
Junior Member
Hallo zusammen

Dies ist mein erster Post im railML Forum. Herr Kolmorgen hat mich darüber informiert, dass es üblich ist sich dabei erst kurz vorzustellen. Mein Name ist Mico Micic und ich bin Solution/Software Architect bei der SBB-IT. Ich arbeite für die Trassenplanungssoftware "NeTS". NeTS ist die nationale Software der Schweiz für die Trassenbestellung sowie Trassenplanung welche von der SBB und BLS genutzt wird.

----

Nun meine Frage:

Im Rahmen des Projekts „PAIP" wird untersucht, ob wir railML 2.3 für den Austausch von Trassendaten für interne Applikationen nutzen können. Wir sind dabei auf folgendes Problem gestossen:

In der aktuellen Planungssoftware der SBB kann eine Trasse mehrere sogenannte Topologie-Stichtage haben. Damit wird bestimmt, ab welchem Tag im Jahr die Trasse welchen Topologie-Stand referenziert. Beispiel: Vom 10. Januar bis 1. August gilt eine andere Topologie als ab 1. August bis Ende des Jahres.

|------------------|-------------------------------|----------------------------|
Start Fahrplanp.   Stichtag 10. Jan -------------->Stichtag 1. Aug ------------->Ende FP

Im RailML 2.3 haben wir aktuell keine Möglichkeit gefunden, die beschriebenen Stichtage abzulegen. Gibt es dazu Ideen? Hat das Problem jemand schon gelöst? Gibt es Ideen, wie man diese Information als Extension einfügen könnte?

Vielen Dank

----
----

Dear all,

This is my first post in the RailML forum. Mr. Kolmorgen informed me that it is usual to introduce himself. My name is Mico Micic and I am solution/software architect at SBB-IT. I work for the train planning software "NeTS". NeTS is the Switzerland's national software for the train reservation / ordering and train planning used by SBB and BLS.

----

Now my question:

As part of the project "PAIP" we are investigating whether we can use railML 2.3 for the timetable data exchange between internal applications. During the first analysis we have encountered the following problem:

In the SBB internal train planning software, each train can have multiple so-called "topology reference dates". These reference dates defines from which day of the year which topology state / revision is referenced. Example: From 10 January to 1 August, a different topology applies than from 1 August to the end of the year.

|---------------------|------------------------------|-------------------------------|
Start Timetable per.  Ref. Date 10. Jan ------------>Ref. Date 1. Aug -------------->End Timetable per.

We could not find a way to describe these reference days in RailML 2.3. Are there any ideas? Has someone already implemented a solution for this problem? Are there any ideas about how to add this information as extension?

Thanks a lot!

Mico
--
Mico Micic
Solution Architect

SBB AG
Informatik
Eigerstrasse 13, 3000 Bern 65
www.sbb.ch

[Updated on: Thu, 03 November 2016 14:10] by Moderator

Report message to a moderator

 
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Read Message
Previous Topic: railML 3.x TT: Times vs. Durations in itineraries
Next Topic: Sparx Enterprise Architect for TT modelling?
Goto Forum:
  


Current Time: Sat Apr 20 15:25:39 CEST 2024