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[Request for railML3] Clearer description of chained <trainPart>s [message #1340] Tue, 19 January 2016 13:10
Christian Rößiger is currently offline  Christian Rößiger
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Hello all,

the current railML2.2 scheme allows more than one <trainPart> /
<trainPartRef> within a <trainPartSequence> element in commercial
trains. This is a result of the perception of the commercial train as a
"timetable for customers" for one train.
In contrast to that, it is not possible to represent <trainPart>s as a
vehicle group that runs as a whole over multiple <trainPartSequence>s
and in which the passenger may travel without changing to another train
(or to another <trainPart> within the same train).

Example:

<train type='commercial'>
<trainPartSequence sequence='1'>
<trainPartRef ref='tp_1' position='1'/>
<trainPartRef ref='tp_2' position='2'/>
</trainPartSequence>
<trainPartSequence sequence='2'>
<trainPartRef ref='tp_3' position='1'/>
<trainPartRef ref='tp_4' position='2'/>
</trainPartSequence>
</train>

In this example it is not possible to tell which <trainPart> of the
first <trainPartSequence> runs over to which <trainPart> of the second
<trainPartSequence>. The order of both <trainPart>s may have been
changed or one <trainPart> of the first <trainPartSequence> may have
been disconnected and a different one may have been added in the second
<trainPartSequence>.
Our suggestion is to provide different xml structures for the "customer
timetable" view and the "chained <trainParts>" view. The latter should
ensure, that each <trainPart> has not more than one predecessors and
successors.


German translation
------------------
das derzeitige Schema erlaubt die Anordnung mehrerer <trainParts>
innerhalb einer <trainPartSequence> auch in commercial trains. Dies
entspricht der Sichtweise, dass ein commercial train eine Art
"Kundenfahrplan" eines Zuges darstellt.
Es fehlt jedoch die Möglichkeit, über mehrere <trainPartSequence>s
hinweglaufende <trainPart>s eindeutig abzubilden als durchlaufende
Fahrzeuggruppe, in der der Fahrgast reisen kann, ohne umzusteigen (in
einen anderen Zug oder in einen anderen Zugteil innerhalb desselben Zuges).

Beispiel:

<train type='commercial'>
<trainPartSequence sequence='1'>
<trainPartRef ref='tp_1' position='1'/>
<trainPartRef ref='tp_2' position='2'/>
</trainPartSequence>
<trainPartSequence sequence='2'>
<trainPartRef ref='tp_3' position='1'/>
<trainPartRef ref='tp_4' position='2'/>
</trainPartSequence>
</train>

Aus dieser Abbildung kann nicht abgelesen werden, welche <trainPart>s
der ersten <trainPartSequence> in welchen <trainPart> der zweiten
<trainPartSequence> übergehen. Die Reihenfolge beider <trainPart>s
könnte gewechselt haben, oder es könnte zwischen den beiden
<trainPartSequences> ein <trainPart> abgestellt und ein neuer dafür
beigestellt worden sein.
Wir schlagen vor, für die beiden Sichtweisen "Kundenfahrplan" und
"Fahrzeugdurchlauf" jeweils eigene XML-Strukturen vorzusehen. Letztere
soll sicherstellen, dass jeder <trainPart> nicht mehr als einen
Vorgänger bzw. Nachfolger aufweist.


Kind regards
Christian Rößiger
--
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