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[Request for railML3] Clearer description of chained <trainPart>s
https://www.railml.org/forum/index.php?t=rview&goto=1340&th=440#msg_1340
the current railML2.2 scheme allows more than one <trainPart> /
<trainPartRef> within a <trainPartSequence> element in commercial
trains. This is a result of the perception of the commercial train as a
"timetable for customers" for one train.
In contrast to that, it is not possible to represent <trainPart>s as a
vehicle group that runs as a whole over multiple <trainPartSequence>s
and in which the passenger may travel without changing to another train
(or to another <trainPart> within the same train).
In this example it is not possible to tell which <trainPart> of the
first <trainPartSequence> runs over to which <trainPart> of the second
<trainPartSequence>. The order of both <trainPart>s may have been
changed or one <trainPart> of the first <trainPartSequence> may have
been disconnected and a different one may have been added in the second
<trainPartSequence>.
Our suggestion is to provide different xml structures for the "customer
timetable" view and the "chained <trainParts>" view. The latter should
ensure, that each <trainPart> has not more than one predecessors and
successors.
German translation
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das derzeitige Schema erlaubt die Anordnung mehrerer <trainParts>
innerhalb einer <trainPartSequence> auch in commercial trains. Dies
entspricht der Sichtweise, dass ein commercial train eine Art
"Kundenfahrplan" eines Zuges darstellt.
Es fehlt jedoch die Möglichkeit, über mehrere <trainPartSequence>s
hinweglaufende <trainPart>s eindeutig abzubilden als durchlaufende
Fahrzeuggruppe, in der der Fahrgast reisen kann, ohne umzusteigen (in
einen anderen Zug oder in einen anderen Zugteil innerhalb desselben Zuges).
Aus dieser Abbildung kann nicht abgelesen werden, welche <trainPart>s
der ersten <trainPartSequence> in welchen <trainPart> der zweiten
<trainPartSequence> übergehen. Die Reihenfolge beider <trainPart>s
könnte gewechselt haben, oder es könnte zwischen den beiden
<trainPartSequences> ein <trainPart> abgestellt und ein neuer dafür
beigestellt worden sein.
Wir schlagen vor, für die beiden Sichtweisen "Kundenfahrplan" und
"Fahrzeugdurchlauf" jeweils eigene XML-Strukturen vorzusehen. Letztere
soll sicherstellen, dass jeder <trainPart> nicht mehr als einen
Vorgänger bzw. Nachfolger aufweist.
Kind regards
Christian Rößiger
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